onsdag 15 april 2009

Mera vårtecken... och kraschade långtradare!

På promenad med hndarna - konstaterade att det var alldeles gult i dikeskanten! Tussilagosarna har verkligen kommit igång!

Ett anat vårtecken - dax att byta till sommardäck! Tog tjänstebilen till en däckverkstad som hissade upp hela bilen i luften och bytte hjulen på ett kick med hjälp av tryckluft. Mycket fortare än om jag skulle krångla med det själv.... Och dessutom betalar ju företaget! Det var dock många som hade tänkt samma som jag, så jag fick vänta en stund innan jag kunde komma in. Det gjorde ju inte mig något.... Hellre sitta i solen och vänta på min tur än att sitta inne på kontoret! Blev nästan besviken att jag inte fick vänta längre... *s*

Idag var jag på väg till ett kundmöte och passerade Litslena-rondellen vid halv nio på morgonen. Då upptäckte jag denna syn... En långtradare hade haft för bråttom (?) i rondellen och vält! Bärgningsbilar var på plats och jag kunde inte låta bli att fundera över hur 17 man får upp en tung, omkullvält långtradare ur ett dike..... Men nu vet jag!

På vägen hem hade de nämligen fått upp lastbilen men inte hunnit städa undan alla attiraljer.... Man använder sig bl a av någon slags ballonger som man stoppar in under lastbilen och pumpar upp!
När jag kom hem låg det två brev i brevlådan från SLU. Det ena var en enkät om hur jag hade upplevt det att behandla Felix med cytostatika och det andra brevet var att de ville ha blod från Axa för de håller på med någon studie om juvertumörer (som kan liknas vid människors bröstcancer) och dobermanns har tydligen en ärftlig disposition för att drabbas av detta. Axa har dock inga juvertumörer - peppar, peppar, ta i trä! Ska ta tag i breven senare.
Nä, nu är det dags att jobba igen.... Lunchen är slut...

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Intressant att se hur man "blåser upp" en långtradare ur diket!
Vilka grejer!
Vore väl bra om Axa kunde bidra till forskningen!?
Om hon pallar med påfrestningen.

Susanne sa...

Shannara har oxå fått brev idag, o hon har haft juvertumörer- funderar på hur göra då hon INTE gillar vet.klin.väntrum men dock veterinärerna. ;-)