söndag 12 april 2009

Glad påsk!

Igår - påskafton - åkte jag, Uffe och hundarna ner till mamma och pappa för att fia påsk. Axa firade genom att springa ner till sjön och leka vattenspridare....

Hundarna var ute större delen av dagen eftersom vädret behagade att vara strålande hela helgen - skönt! Heinz ägnade en del av tiden åt att retas med Axa....

Hundarna njöt av att vara ute - till och med Axa rullade runt på gräsmattan och skrubbade sig i fjolårslöven....

Mycket påskmat blev det.... Detta är bara en del av maten vi åt - jag måste nog tas in på mat-rehab efter denna helg! Har nog tänjt ut magsäcken maximalt vad den klarar av....

Heinz fick finna sig i att bli utklädd till för vårt höga nöjes skull....

På påskdagen gick vi ut och promenerade på gamla banvallen.

Gick förbi denna gård och drömde återigen om egna får, höns och hushållsgrisar... *s*

Rolig skylt! Lite annorlunda än de sedvanliga "här leker vi"-skyltarna...

Lekte lite på tomten med Heinz favvo-leksak! Att han ser vart han ska är ett under....

Bråttom fick han när Uffe kastade däcket tvärs över gräsmattan!

Roligt att jaga däck med husse! :-)

Än sprang han hit och än sprang han dit och än slank han ner i diket!

Heinz ser ut som en travhäst med jordbländare på sig!

Men när husse inte orkade kasta däcket längre så gick Axa in och snodde åt sig däcket..... När det var färdigsprunget så får inte Heinz behålla det!

Det blev riktigt varmt på uteplatsen och hundarna njöt som vore det sommar.....


Men sedan begav vi oss hem igen vid lunchtid. Borta bra men hemma bäst och vi blev riktigt lyckliga när vi möttes av Uppsalas välbekanta skyline!

Vi stannade på Willys och handlade grillattiraljer och jag passade på att väga hundarna i djuraffären - Heinz väger 39,5 kg och Axa 31,5 kg. Sedan for vi hem och tog ut lite trädgårdsmöbler och grillade vår lunch. Mums!

Hundarna fick varsitt grisöra så de var nöjda och glada medan Uffe och jag sippade på varsin öl i solen medan köttet grillades.

När grisöronen var uppätna tackade Heinz genom att krama sin matte....

.... och överrösa mig med pussar! Det kändes som om han stoppade in tungan genom ena örat på mig och vinkade till Uffe med tungspetsen ut genom mitt andra öra!!!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Äntligen ett inlägg!
Jag har väntat & väntat......
Ni ser ut att ha haft det bra iaf!

Kraaaamar till voffsen!