måndag 13 april 2009

Ajöss med noskvalster!

Nu i helgen fick Axa och Heinz sin andra dos med interceptor och idag var jag ute med Emilia och Lyra och tränade bl a spår.... Heinz gick fantastiskt bra! Det kändes skönt eftersom det gick så himla dåligt sist jag försökte... Men nu gick han som en dammsugare i spåret och missade ingenting! Jag hade tänkt lägga ett lätt spår bara för att känna av om hans näsa skulle fungera, men när det var dags att gå spåret så hade ett par med hund lyckats att passera rakt över vårat spår så då fick jag ett förledningsspår av dem. Och precis när vi gick spåret så dök det upp två grabbar med motocross-hojar och for omkring alldeles bredvid spåret! Heinz stirrade på dem några sekunder när de susade förbi, men sedan var det bara spår som gällde....

Även platsliggningen och budföringen gick strålande så ikväll ska jag titta på lite tävlingar!

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Hurra för Heinz!

Skogsmor sa...

Oj, då blir det nervöst!
Jag måste få veta NÄR, så jag kan hålla tummarna!