söndag 29 juni 2008

Valp-helg

Vimza

Voxzy

Heinz mamma Aska


Aska tvångsgosar en ovillig Vimza

Dragkamp

Vazka har bråttom

Nyfikna på omvärlden.

Vimza

Brottningsmatch.

Vazka.

Vazka igen.

Vazka hälsar på storebror Heinz.

Leka ta-fatt.

Kompisens leksak är alltid godast!

Ingen sover så tungt som en trött valp....

Istället för att suga på tummen, så kan man suga på kompisens öra?

Hmmmm.... De som köper Vimza får vara rädd om inredningen!

Öhh.... Va?
Jag, Heinz och Ingela åkte upp till Härnösand i fredags och hälsade på hos Kennel Dobfancier´s (länk finns i länklistan) och spanade in V-kullen. Heinz fick hälsa på sin mamma via staketet och det var nog bra det, för hon vaktade noga på sina nya små telningar! Fast när hon inte såg det så sprang några valpisar fram och hälsade på Heinz de också... *s* När vi åkte tillbaka på lördagen så hade vi som sagt Ingelas lilla tik Vrenzka med oss tillbaka. Själv tyckte jag det var kul att åka upp och gosa lite på valpar ett tag - fast ingen av dem gick ju givetvis upp mot vare sig Axa eller Heinz!
Axa var hysteriskt lycklig när jag och Heinz kom hem igen - hon pussade jättemycket på Heinz (till hans stora förskräckelse) och sedan ville hon leka med honom i trädgården ett bra tag. Någon ny valp i huset ville hon dock inte veta av vilket hon demonstrerade genom att frenetiskt gnaga på det ben Vrenzka gnagt på tidigare och morra ilsket och högljutt samtidigt! *S* Men hon slipper.....
Idag sov jag större delen av morgonen. Vaknade inte förrän klockan 10, vilket är exceptionellt ovanligt för mig - då har ju hela dagen nästan hunnit gå!!! Men jag antar att den behövdes.... Sömnen, alltså. Ikväll blir det popcorn och EM-finalen i fotboll och imorgon är det återigen en arbetsvecka....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka goooooosisar!:-))
Underbara bilder!