söndag 8 juni 2008

MH på UBK!

Klev upp vid 06.00 på lördagmorgonen (vad ska jag säga - är man hundidiot så är man...) och åkte ner på klubben. Sedan ägnade jag hela dagen åt att bygga MH-bana, figga och sedan plocka ihop banan igen... Hett var det, men tack och lov så går nästan hela banan inne i en skuggig skogsdunge.... Men man kände sig lite matt när man drog på sig spökdräkten för 8:e gången i närmare 30 graders värme... *s* Och Marie-Louise som var huvudansvarig för dagen var helt fantastisk och bjöd på glass till maten! Uppskattat! :-D

Efteråt tog jag doggzen (som legat hemma med Uffe och latat sig på tomten hela dagen) och åkte ut och badade med dem. Heinz simmade flera gånger, vilket imponerade stort på mig. Om jag hade fått så många kallsupar som han fick, så vete tusan om jag hade simmat något mer... Bitvis var hela han under ytan (främst när han skulle försöka vända och komma tillbaka in mot stranden igen) och jag funderade nästan på om jag skulle behöva hoppa i och dra upp honom.... Axa såg ut som den lilla bebisen i McDonaldsreklamen - ni vet, han som gungar gunga och jollrar glatt när han är högst upp i svingen och ser McDonalds logga och som sedan gråter när gungan befinner sig i sin lägsta punkt och han kan inte se "M:et" längre.... Heinz under ytan = Axa jätteglad. Heinz uppe igen = Axa jätteledsen....

Jag kan i och för sig förstå Axa - när hon simmat ut och hämtat leksaken så stod Heinz kvar där han bottnade och försökte sno leksaken av Axa när hon kom insimmandes. Snacka om att hon blev upprörd på honom! Jag visste inte att man kan frambringa så mycket morr och visa så mycket tänder och ändå vägra släppa greppet om det man har i munnen... *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

"Team Commando Jenny" har jobbat hela helgen m a o......