torsdag 1 maj 2008

Valborg

Igår jobbade jag på förmiddagen och besökte bl a en dikobesättning. Han som hade djuren tyckte att det var helt ok om jag släppte ut doggzen så då gjorde jag det. Axa och Heinz hade trevligt i det fina vädret när de for runt och undersökte allt spännande på gården och för en gångs skull var Axa äckligast - hon rullade sig i något "guck"! Heinz fick för sig att han skulle in i hagen och hälsa på korna (eller troligare - äta ko-bajs), och det var då som han för första gången fick smaka på vad en eltråd kan innebära.... Om jag nu har en väldig tur, så kanske han aldrig äter kobajs mer, men mer troligt är väl att han blir rädd för vita trådar... Han ylade till när han fick stöten och sedan kom han rusandes tillbaka till mig (jag stod och pratade med djurägaren vid dennes bil) och försökte klättra in i hans bil!!! Jag höll knappt på att få stopp på honom... *s* Sedan var jag tvungen att ta en lite promenad förbi hagen igen, för att kolla läget, men det gick bra.

På vägen hem åkte jag in och åt lunch hos Uffes föräldrar och doggzen fick avnjuta lite grisöron, vilket uppskattades. Berit och Ove hade husrensning så jag åkte hem med bilen fullastad med böcker, blommor, handdukar, mattor och kompostgaller.... De kommer att komma bra till pass här hemma!

På eftermiddagen grillade jag och Uffe samt tog ett antal öl till maten. Idag märker jag av att jag haft väldigt mycket att göra på sistone för trots att det blev en lugn tillstälning i går (och jag slocknade redan vid 9 på kvällen) så var jag jättetrött och hade huvudvärk när jag vaknade i morse... Börjar inte känna mig som människa förrän nu....

Nä, nu är det dags att äta lunch.... Och sedan ska jag väl göra en ansträngning för att komma ut med hundarna! Eller så sover jag middag, istället.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lille hasseplutten:-)))

Och lilla mattepluttan:-))

Kraaaaaaaaaaaaaam!