lördag 10 maj 2008

Sommaren är räddad!

Jag har pratat om det i flera år, men nu kom jag äntligen till skott! En ny grill har införskaffats till hushållet! En större modell med avlastningsytor - skönt! Den gamla grillen har sjungit på sista versen i flera år och nu upptäckte jag nyligen att botten var så sönderrostad att det bara var en tidsfråga innan den släppte helt.... Och det hade ju varit lite snopet om man stod där och grillade just då! *s*

Det blåser ju en del här ute på Uppsalaslätten.... Det i kombination med att jag är en ljushyllt typ, gjorde att jag bestämde mig för att införskaffa ett "partytält". Kanon med denna kombination av vindskydd och parasoll!

Trådlöst internet, bärbar dator och en förlängningssladd ifrån källaren gör att sommarkontoret är klart för att tas i bruk! Fast idag är det lördag så datorn används bara till slösurfning och bloggning och arbetet kommer bestå av studentlitteratur samt gräsklippning....


Med ny grill, trådlöst internet och partytält så är sommaren räddad! Men vad är en "riktig sommar" utan djur? Och det har jag ju också runt knuten! Fasen vad det är trevligt med betesdjur! Och det är så roligt att titta på kossorna och hur de håller på... För den som har glömt - Kolla på denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=v0jUsamUOwg Det är en film på kossorna från förra sommaren...


Trädgården har fullkomligt exploderat i blomsterprakt sista dagarna. Det är helt absurdt! Till och med två av äppelträden blommar! Kan inte påminna mig om att det skett så här tidigt förut?


Tulpanerna är ju däremot alltid tidiga. Det roliga är att jag inte planterat en enda lök och de som bodde innan mig lär knappast ha gjort det heller - men de kommer upp tulpaner varje år i alla fall. Och de verkar korsbefrukta sig hejvilt för det dyker upp nya färger och mönster! På den platsen där tulpanerna ovan står, har det tidigare bara funnits enfärgade tulpaner.

Att vara ute en hel dag tar på krafterna...

Krokus är glad när vi går in på kvällen så han får lite sällskap. Själv får han bara vara på balkongen! Är man blindstyre så är man.... Varken Uffe eller jag tycker det skulle kännas bra att släpa runt på honom i kattsele, men kanske ska vi bygga någon form av "handikappanpassad katt-inhägnad" så han får följa med ut, utan att riskera att gå vilse/bli överkörd etc

Heinz sover som en stock efter att ha varit ute på tomten hela fredagen och ägnat sig åt sin nya hobby - jaga fjärilar. Kolla hur överläppen är utsmetad över armstödet! *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket underbart blogginlägg!!!
Sommarkänsla så det rinner över!
Härligt!

Och handikappanpassad utevistelse för Krokus vore väl underbart!!!!
Hoppas ni kommer på nåt riktigt bra!