tisdag 20 maj 2008

Lång dag....igen!

Klev upp tidigt och begav mig iväg med destination Fellingsbro.... Inte ens kossorna hade vaknat när jag åkte hemifrån!

Axa fick stanna hemma med Uffe och i stället fick Lyra följa med på färden. Hon och Heinz övade brottning i sedvanlig ordning, så fort jag släppte ut dem ur bilen....

Ibland var det Heinz som var i luften... Ibland Lyra! Motion fick de ju i alla fall!


Heinz är på hugget?

Fullt ös vid lunchpromenaden!

Måste ju ta med ett kort på den här kon som jag träffade på idag.... Hon såg så nöjd ut med att vara ute, och så hade hon helt klart imponerande horn....

Lyra lyckades dock få sniff på att någon människa drabbats av akut magknip när jag släppte ut doggzen vid ett tillfälle. Snabb som blixten kastade hon sig ner och rullade runt.... Nu vet jag att Rhodesian Ridgeback inte är gyllenbruna för att likna de lejon de ska jaga - de är diarrébajsbruna!!! BLÄ! Tack och lov hade jag en gammal socka i bilen som jag använt som leksak/uppletandeföremål som nu fick tjänstgöra som tvättsvamp.... Lyra såg inte alls glad ut när jag drog ner henne i närmaste vattenförande dike, men det kunde inte hjälpas! Jag vägrade att stoppa in henne i bilen så som hon såg ut!!! Hellre att hon luktar blöt, dyig hund än att hon smetar ner hela bilen med bajs!
Efter att ha lämnat tillbaka Lyra framåt kvällen så tuffade jag vidare ut till klubben och sågade ner ett antal sly för att man ska kunna ta sig fram genom MH-banan utan att gå vilse i lövverket. Kom väl slutligen hem runt 22 på kvällen, så nu är både Heinz och jag bra möra.... Dax att sova - det är en arbetsdag imorgon med!

Inga kommentarer: