torsdag 29 november 2007

Krokus

Jo, Krokus får han heta.... Går det att kalla honom något annat med den svansen? Idag var jag iväg med honom till Annika (veterinär) som fick klämma igenom honom ordentligt. Antagligen så är det en medfödd defekt, trodde hon, men att den antagligen inte skulle påverka honom så mycket. Däremot var jag lite bekymrad över att han verkade ha problem med att bajsa och det finns ju en risk att det kan hänga ihop med den defekta svansen.... Det kan ju också bero på nervositet och foderombyte, så jag skulle avvakta några dagar samt ge honom lite ricinolja och se om magen kommer igång.

Krokus blir i alla fall modigare och modigare. Idag klättrade han helt sonika upp i knät på mig, när han var runt på upptäcktsfärd i kontoret!

Jag hoppas verkligen det löser sig med hans mage, för han verkar vara en väldigt trevlig katt för övrigt.... Igår hade jag med honom i sängen när jag och hundarna tittade på TV och han knallade omkring frimodigt och klampade rakt över Heinz tassar och Axa var fram och slibbade honom i rumpan utan att han protesterade nämnvärt!


Nä, nu ska kvällen ägnas åt studier!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta en sträv, gammal frottéhandduk och blöt en snibb av den i varmt vatten och lite matolja.
Gnid honom lite försiktigt runt "bajshålet" så som mamma Katt skulle ha slickat. Gör det flera ggr om dagen! Till slut måste magen komma igång i kombination med ricinoljan.
Men han kanske inte har ätit så mycket att det finns nåt att göra?!
Otroligt söt iaf!:-)))

Ta bort svansen samtidigt som han kastreras! Den där svansen ser ju helt ko-ko ut......

Och så ge honom en extra puss & kram!
Och en till Axa!
Och en till Hasse!

Anonym sa...

vicken sötnos som kommit innanför era väggar