lördag 16 december 2006

Slöar framför tv:n

Gud vad jag älskar att ha en bärbar dator... :-) Sitter i sängen med datorn i knät och slöglor på TV:n.... Idag sov jag lääänge (behövligt) och Uffe fixade med frukost på sängen och gick ut med Axa och gav henne mat. Sedan (när jag väl tagit mig upp) så tog vi oss ut i skogen där Axa fick springa omkring som en tok och Uffe hittade kantareller - massor av kantareller! Detta är verkligen en helt sjuk vinter.... Kan ju inte påstå att julkänslan har infunnit sig....!

Jag testade Axas nya slunga idag, det tyckte hon var skoj. Det är en plastmanick som gör att man kan kasta en tennisboll riktigt långt. Hon fick sitta vid mina fötter medan jag kastade bollen med slungan och först när den landat fick hon springa ut och hämta den - på det viset fick hon både motion och använda nosen. Hon tyckte det var så kul att hon blev helt sjövild och försökte hoppa upp och bita i bollen medan den fortfarande var i slungan! Kan tillägga att hon sovit gott under eftermiddagen.... ;-)

Efter skogen så åkte vi in till stan där Uffe köpte sin sista julklapp och sedan bar det hemåt igen. Denna gång var det min tur att laga mat och min vana trogen så gjorde jag lax...

Har även hunnit med att dammsuga och Uffe skurade golven så nu är julstädningen klar för i år! Eftersom jag åker till Uffe i jul så blir det inte mer städat än så här i år.... Är på sätt och vis skönt att jag inte "julat till det" någonting i år (speciellt med tanke på hur mycket jobb det har varit), men en del av mig tycker det är tråkigt också.... Ska nog ha en lite juligare jul nästa år....

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan pryl skulle jag behöva. Är usel på att kasta boll långt. Vart hittar man en sådan?

/ Emma

Jenny sa...

jag köpte den i Belgien, men jag tror nog att den finns i välsorterade hundaffärer även i Sverige!