tisdag 2 maj 2006

*suck*

Har misstänkt ett tag att det varit något fel på Felix, men symptomen har varit så diffusa... De skulle lika gärna kunna bero på att han börjar ju faktiskt bli ganska gammal... Så träffade jag en tjej i torsdags som berättade att hennes tik fått adissons och när jag började förhöra mig om symptomen så lät det precis som Felix, fast mycket värre. Men det fick förvisso sin förklaring när jag frågade om behandling! Man behandlar Addisson med levaxin och kortison... Och vad är det Felix äter? Jo, just levaxin och kortison! Hans kulle alltså kunna ha Adisson och få lindriga symptom då han ju redan äter medicin mot det!

Nåväl. Idag var Uffe iväg (jag måste jobba...) till veterinären med Felix för att kolla så han ej fått återfall på cancern och då noterade veterinären samma saker som jag - urfallen i ansiktsmuskulaturen, lätt urtorkad m.m. Och Uffe visste ju vad jag trodde om honom så han berättade ju om det ökade drickandet och urinerandet så nu tog de en massa prover. 2800 kronor slutade det på... De ska ringa så fort de får provsvaren - idag eller imorgon skulle jag få besked. De kollade lite andra saker också, såsom diabetes. Vi får väl se om de hittar felet. En sak kan jag ju vara säker på.... Det kommer kosta massor! Det gör det alltid.... Men jag tro att jag har en ny period på försäkringen! Hoppas.... Jag körde ju slut på den i och med cancerbehandlingen, men har jag tur så är det, som sagt, en ny period med nya pengar att inkräva! Att hålla Felix försäkrad är det bästa jag gjort! Och den sämsta affär som försäkringsbolaget gjort... *s*

Inga kommentarer: