onsdag 9 september 2015

Bison får en stöt

Idag hände det oundvikliga.... Bison gick in i elstängslet runt hönsen! Jag har vakat över henne som en hök de första veckorna, för jag vill ju inte ha en fågelhund som är rädd för fåglar..... (Om hon skulle koppla stöten till hönsen istället för till staketet). Men förr eller senare skulle hon känna på vad ett elstaket är och idag var den dagen! Men jag hade nog inte behövt vara så nervös..... Hon vrålade och sprang iväg 15-20 meter, funderade en liten stund, och sedan kom hon tillbaka till mig (jag var kvar nere vid staketet). Jag lockade inte på henne, hon kom ändå! Hon var helt frimodig, men jag såg att hon lärt sig något, för hon undvek nogsamt att nosa på staketet! Vilken cool jycke jag fått tag på! Bilden är från igår då hela Uppsala centrum fylldes med folk pga flykting-demonstrationen. Bison var stencool där med.....!


Inga kommentarer: