söndag 2 februari 2014

Hänger inte riktigt med på bloggen...;-)

Men det är väl ett kärt besvär att man har mycket skoj för sig?
 
Tre helger på raken har jag tränat sök för Anita Leander  i skogen med Hetzer. Rolig omväxling för oss bägge och vi har lagt fokus på vittring och att sortera gamla legor. Hetzer har fått gå sist alla dagar för att det ska vara riktigt välvallat och så får hon gå i mörker.... Det är skoj - hon tänder till lite extra då! :-)
 
Förra söndagen var jag med Eva på räddningshundkursens delprov 1. Jag och Hetzer har ju redan gjort den, men nu var det Eva och Filippas tur. På bilden ovan syns Filippa på ytsöket. Det hela gick i alla fall bra och när dagen var slut så var de godkända och klara för att satsa vidare på delprov 2! :-)
 
Nu i helgen (lördag) så var det dags för skogssök igen.... Hetzer fick gå två gånger så hon fick gå en gång i dagsljus också.
 
Heinz åkte in på Ultuna djursjukhus i veckan. Han var på en för-test och de röntgade om hans knä samt tog blodprover och ett aspirat från en liten knöl han har på tassen. Ultuna vill veta att hunden är fullt frisk förutom artrosen för då kan Heinz ingå i en studie om ledsmärta.
 
Annika ringde mig efter någon dag och sade att alla prover var okej och att jag var välkommen in i studien. Men innan själva stamcellsoperationen görs så ska jag nu boka tid till att han ska stå på belastningsbräda och de ska mäta omfånget på hans muskler etc etc så de har något att utgå ifrån vid uppföljning. När det är klart ska de ta fett från magen på honom, modifiera det och sedan spruta in det i leden igen. Resultaten så här långt har varit mycket lovande sade Annika Bergström (veterinären) och alla hittills behandlade hundar har visat på bättring (100% friska blir de inte).
 

Idag har jag städat hönshuset som en galning, men det kan man läsa om på hönsesn egen blogg: Mina gullefjun

Sedan städade jag hemma också, men jag slapp skura för jag lyckades bryta av moppskaftet SAMT sabba skurhinken.... Så nu måste jag köpa ett nytt moppset! Eller så är det ett tecken från högre makter att köpa den där ångmoppen som jag sneglat på så länge..... :-)
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Märkligt.....läser hela ditt glada inlägg, men det enda jag minns nu när jag ska skriva en kommentar är ordet "ångmopp"!!
VAD är en ångmopp....?!
Jaja....jag får väl googla :-))