söndag 3 februari 2013

Trädfällning


 Imorse fick jag sova ända till klockan 8 - tjohoo! Kände mig riktigt utvilad när jag klev upp! Och det artade sig till att bli en kanondag med vackert väder... Bilden ovan är från morgonpromenaden med hundarna, solen strilar ner genom träden bakom gäststugan.
 
 
Taget uppe vid huset.... Ser ni vad som är "fel"?
 

 Jo, igår kom Torsten och Tommy ut och hjälpte Uffe kapa den stora björken som helt döljer sikten från boningshuset ner till appellplan (medan jag var iväg och tränade sök)!
 
Uffe ger sig på mastodontjobbet att göra ved av trädet.....
 
Fler träd väntar på att få gå samma öde till mötes.... De på bilden ovan till exempel.... De har knäckts av det myckna snöandet som var i december, så de är inget att spara på.
 
Hetzer och Heinz poserar vid björken.
 
Balansövningar måste man ju passa på att träna på.... Och senare använde vi trädstammen till att introducera "höga figuranter".
 
Jag ägnade en stor del av söndag dag till att städa och plocka upp och plocka undan diverse grejer (vi har inte varit så snabba på att komma iordning efter flytten..... Finns fortfarande lite kartonger kvar etc etc). Uffe höll sig ute i solen och samlade ihop de stubbar han sågat loss med motorsågen....
 
 

















Sedan bar det av upp till vedbon och vedklyven i ett par timmar.... Vi städade, fixade och trixade ända fram till klockan 2, sedan var det dags för hundträning istället (men om det har jag skrivit i ett eget inlägg)!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Duktiga ni e!
Livet på landet......:-)