söndag 24 oktober 2010

Sökträning, mentaltestfigge mm

Igår var jag på Waxholms BK och figgade hela dagen såsom A-figge på en korning. Heinz fick komma med eftersom det var två domarlag så jag skulle bara behöva figga på varannan hund. Utnyttjade tiden däremellan att träna bl a lite lydnad.  Det var kul att figga igen. Har inte haft tid att vara ute sedan räddningshundkursen startade, men nu hade jag lite tid till övers och så var det ju Vicky som frågade - då vet man att upplägget funkar och att man blir väl omhändertagen som figge också!

Idag körde jag sök med Heinz. Lillemor hade rekat en ny bana som var jättebra och bjöd på en del klurigheter så det var skoj. Man känner ju sina gamla banor rätt bra nu, annars.... Är kul med lite nytt! Rejält kuperat var det också!

Grannen har skaffat motorsåg och det syns på häcken.... Nog för att den behövdes klippas, men...? Men vad 17, det växer väl upp igen (kolla längst till höger för att se den ursprungliga höjden). Häcken behöver ju klippas och "hellre han än jag"! Jag och Uffe har kapat häcken vid 2 tidigare tillfällen, så vi är så glada att vi slipper i år! Men vi har onekligen fått en helt ny utsikt!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Jag kommer inte ihåg vad ni har för buskar i häcken, men förmodligen är den lika hög nästa sommar igen. Men snyggare & tätare!