fredag 5 mars 2010

Från mörk förtvivlan till nytt hopp!

Igår blåste Nordan iskallt och det snöade i sidled och då kände jag verkligen att jag fått nog av denna vinter..... Hade ingen lust att gå ut överhuvudtaget och önskade att jag var allt annat än hundägare! Hundarna skuttade förstås runt och krävde aktivering i vanlig ordning.... :-( Men de fick nöja sig med lite håglös inomhuslydnad och godissök! Fy så deppig jag kände mig....

Men idag sken solen!!!! Och det var nästan vindstilla! Och det värmde så mycket på hundpromenaden att jag fick knäppa upp jackan! TJOHO! Genast blev jag mycket gladare och hoppet väcktes att det faktiskt skulle bli en vår igen.....

Kossorna spanar in bygget som pågår alldeles utanför ladugården - om några månader ska det stå en sprillans ny mjölkningsrobot här och sedan kan de gå och mjölka sig efter eget tycke och smak! :-)

Heinz sprang i snön och fångade snöklumpar......

Min smarta hund - öronen flaxar och tungan sticker ut......

Men idag var inte Axa så mycket bättre!!!


Fröken Snorkig?


På de snart 10 år jag bott här har vi aldrig haft så höga vallar..... Vi brukar ju knappt ha någon snö alls...... Axa når ju inte en upp för att titta över kanten!

Heinz retas med Axa i sedvanlig ordning..... Och Axa blir lika sur som alltid! Och så fort vi går in genom ytterdörren så försvinner Heinz mod och han vågar knappt andas åt Axas håll.... Men utomhus så vet han att hon inte hinner ifatt honom!


Uppskottade snöhögar efter all plogning är till för att klättras i.....

Herre på täppan?

Det gäller att ha tungan rätt i mun!
Imorgon och på söndag är det sök, sök, sök som gäller igen..... :-) Känns som det är det enda som händer i mitt liv denna vinter: jobba, jobba, jobba och sedan söka, söka, söka. Men det är väl rätt okej, faktiskt.... Ikväll ska jag baka en kladdkaka till efterrätt - Uffe ska laga någon "fredagsmat" sedan blir det väl 2 glas vin och sedan somnar man väl på soffan..... Hmmmm - nu känner jag mig gammal! Får ändra på det (när det blir vår på allvar, just nu känns det helt ok att vara lite gammal faktiskt!).

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ja....jo, det är ganska ok att känna sig gammal, tycker jag också!:-)
Trots strålande sol har jag inte tagit mig utanför dörren på hela dagen *fypåmig* Ska bli ändring på det imorgon!!
Fina bilder på "barnen":-))))