söndag 2 december 2007

Heinz har kört sök!

I våras anmälde jag Axa till en vittringsdag ute hos Anita, vilket jag helt glömt bort.... I veckan kom kallelsen till sökdagen och jag konstaterade att Axa - som ska opereras på fredag - inte är att tänka på för ett sökpass... Sagt och gjort, Heinz fick en introduktion till sökvärlden! Susanne, somsom också hade premiärsök med 10 månader gamla Zubbe, tog kort på Heinz som hon ska maila mig och jag fotade hennes hund. Så följaktligen har jag ännu inga kort på Lill-Hasses stora dag, men Zubbe får illustrera en dobermann som går sitt första sök....

Vi byggde upp diverse lådor, kamouflerade med hö, men Ikka hade inga problem med det....

En figurant satte vi in i Anitas fårhus (det fick Heinz också vara med om), men det var inte heller några problem för Ikka....


Solnedgång över vår vackra sökruta.....

Tiden for iväg fort och mot slutet körde vi sök med ficklampor och pannlampor ute i skogen. Hein fick köra en omgång till och det var inga problem - full fart ut i mörkret och totalt överlycklig när han upptäckte folk gömda under granar! Han är en naturbegåvning till sökhund! Och jag som tänkt att söket tar sådan tid att jag skulle satsa mer på spår med honom..... Men efter att ha sett honom idag, så får jag nog prioritera om! Han gick så himla bra!

Stackars Axa blev djupt upprörd när Heinz fick följa med och inte hon.... Känns lite i hjärtroten - jag vet ju hur mycket hon älskar att jobba och få köra sök.... Men, men..... Förhoppningsvis blir hon så pass bra att jag kan köra lite sök med henne någon mer gång.


Måste ju publicera några bilder på vem som väntade på mig här hemma..... Han är ju söt som socker den där katten! Och magen har kommit igång med besked vill jag lova! Fick rensa en rejäl laddning ur lådan som välkommen-hem-present! *s*


Heinz är otroligt snäll med Krokus. Jag trodde faktiskt att det var Heinz jag var tvungen att passa mest på för att han skulle vilja leka med kissen, men han är så lugn och försiktig att det är riktigt rörande! Till skillnad från Axa som vibrerar hela hon och följer Krokus minsta rörelse. Så fort hon får en chans vill hon trycka ned honom och slibba ner hela honom. Vet inte om det är för att hon vill adoptera honom som valp eller om det är för att hon egentligen vill äta upp honom, men vet att hon inte får, så hon slibbar bara på honom i stället...
Nähäpp.... Jag hann inte riktigt klart igår, så det är väl bara att fortsätta med studieuppgiften fram till kl 21 - då måste jag titta på The Unit.... ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den katten är så söööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur kan en katt ha så mörka ögon?!? Rätt ovanligt!?
Om Axa käkar upp honom är vi ovänner för livet! Men jag tror att det är modersinstinkterna som slibbar fram.....
Och LillHasse tuffar på här i livet - så duktig!!!!!
Ska bli kul att få se honom på bild!
//Skogsmor