tisdag 21 november 2006

Belgiska dobermanns...

Jag hoppas det var ett sorgligt undantag jag såg idag.... När jag var runt och turistade så sprang jag på en helkuperad hane och han var så KOPIÖST fet!!!! Har aldrig sett något liknande... Han hade t om bilringar på bakbenen som skvalpade omkring.... Jag kan inte låta bli att tycka att det är djurplågeri att tillåta sin hund att bli så otroligt överviktig..... Det var ett äldre par som var ute och gick med honom och vad vet jag - de kanske hade gjort honom så fet för att slippa motionera honom och så att han skulle hålla sig lugn? Sorgligt att se var det i alla fall..... Jag låtsades ta kort på något gammalt hus, men tog istället kort på hunden så vi får väl se när jag kommer hem igen om jag kan visa hur fet han var.

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Din doberman saknar dig, väldigt mycket. Så mycket att grannen hör henne hela tiden, suck.

Anonym sa...

Hmmm.....dessa dobbisar! Ett alldeles eget släkte.....mattiga och/eller feta:-)