fredag 14 juli 2006

*trött*

Idag var jag ut på ytterligare en hönsgård. Fast det här var i mycket mindre skala - ca 90 höns totalt hade de. Idag hade jag ingen kamera med mig alls men de har ett kort som finns på internet som visar hur det såg ut...
Höns i fruktträdgård
De hade det gemytligt, tyckte jag.

Nu har jag kommit hem efter att ha jobbat 9 timmar utan lunch (kan bli så ibland...) och har vräkt i mig en jättegod kycklinggryta (tack, Uffe). Känner mig rätt sliten nu... Ska nog sova lite middag! Det är ju helg och ledigt nu, tack och lov! Fast Axa tycker inte att jag ska sova - hon vill helst ut och jobba! Men det får vänta... Åtminstone till senare!

Igår gick jag en rejäl promenad med Axa och sedan var hon med i stallet när jag tog hand om Castell. Efteråt körde jag uppletande, så helt missnöjd borde hon ju inte vara - men det är klart! Det var ju IGÅR!!!! Evigheter sen, enligt Axas sätt att se på saken...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla vän.....ta med dig lite soppa i en termos och en bit bröd - du MÅSTE äta nåt under dagen!
Du vet det där med blodtrycksfall, illamående osv. Du piskar kroppen på ett alldeles onödigt sätt...snälla!?