torsdag 22 oktober 2015

Skogspromenad

Bison spanar (på Hetzer) och ställer upp sig som en äkta fågelhund! :-)

Här ser hon ju lite mer "normal" ut i kroppshållningen.

Höstliga färger.

Hetzer retas med pinnen. Ojojoj, detta måste vara världens godaste pinne! Bison är inte alltför smart för hon går på det varenda gång..... :-)

Som sagt.... Gräset är alltid grönare osv osv (hela skogen är ju full i pinnar, men den Hetzer har måste vara godast).

Heinz fick gå med koppel idag till sin förtret.... Men jag vill ta ett träckprov  på honom för veterinären vill veta om han har parasiter och i så fall av vilken sort och eftersom han äter så mycket skit i skogen, så blir träckprovet missvisande.... Så nu har han koppeltvång 1-2 dagar och så ska jag ta ett nytt träckprov.

Lilla sötnosen!

Hon är bra rufsig..... Ska försöka ge mig på att trimma henne någon dag..... Pepsi (min gamla schnauzer) trimmade jag ju själv och det var inga större problem (mer än att det var tidskrävande), men Bison har en jättemjuk päls i jämförelse med Pepsi (som kändes mer som en gammal get eller som svinto) så jag fasar lite över hur det ska gå.... Men kinderna, öronen och lite uppe på skallen skulle behöva försvinna.

Lekinviter. Smyger inte Hetzer på Bison så smyger Bison på Hetzer! :-)

Inga kommentarer: