lördag 24 oktober 2015

Dagens hunderi

Började dagen med att skära upp vildsvin till hundgodis! Mumma för doggzen och det känns bra att veta vad man ger hundarna för animalier..... Till viss del i alla fall! :-)


Sedan for jag ut och lade spår till Bison och Heinz. Passade på att använda mig av denna asfaltsplan. Spåret fick ligga i 5 timmar innan jag tog det. Bison är fortfarande lite ofokuserad bitvis, men Heinz jobbade på bra.


Gick in en sväng på Skyttorps loppis. Den var förvånande välbesökt. Tyckte mest det var en massa skräp (för att vara frank). En massa fula porslinsfigurer till stor del..... Men bäst jag gick där så fick jag syn på detta fynd! En gedigen metallskål i rostfritt stål. En sådan skål kostar lätt över hundringen i "vanliga affärer", så det var ju bara att slå till! Blir perfekt hundmatsskål.

Sedan passade jag på att träna lydnad med Bison och Hetzer. Bison tycker passivitetsdelen (att få vänta på sin tur) är ett hemskt Bison-plågeri! Men det är bara att gilla läget om man vill träna.... Körde tunnel och slalom samt lite enkla lydnadsmoment som sitt, ligg, sitt kvar, inkallning samt "skutt". Däremellan fick Hetzer gå lydnad till sin stora förvåning. Jag har ju haft dålig motivation att träna lydnad under flera år, men Bison har väckt något i mig som faktiskt spiller över på Hetzer! Så nu har jag tränat lydnad med Hetzer två dagar på raken.... Hoppas det håller i sig nu!
Motivationen, alltså....

Inga kommentarer: