tisdag 1 oktober 2013

Vallning och möss!

Idag gjorde Hetzer 100 meters hämt på får. Det tyckte hon var kul! Jag tyckte det var mindre kul att hon helt tappat bort vad ordet "ligg" betyder..... Fast jag ska inte gnälla - det gick framåt och på det sista skicket så fick jag faktiskt den eftersträvade halvhalten när hon vände upp mot fåren och hon lade sig - hyfsat - snabbt....
 
Dock har man ju så fullt upp med att hantera både, hunden, fåren och sig självt, så det blir sällan några bilder tagna....
 
Krokus talar om för mig att nu är det höst och nu har mössen flyttat in under vasken igen..... Få se vad jag ska göra åt saken.... Kanske köpa sådana där ultraljudsmanicker som man sätter i vägguttaget?

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Lika bra att sätta råttfällor direkt utan att krångla med ultraljud.....som ändå inte funkar, men som kanske gör ont i kattöron & hundöron....?