fredag 4 oktober 2013

Fina dagar!


Igår (torsdag) var det en hemsk dimma när jag drog ut på jobb vd sisådär 7 på morgonen....
 

Men sedan lättade det och det blev en riktigt fin dag! Och på torsdagen jobbade jag sydväst om Västerås så då passade jag på att besöka Rytternes kyrkoruin. Jag har varit där tidigare, men då var det inte så fint väder.... Man kan läsa om Lilla Rytternes kyrkoruin och mitt tidigare besök här: Lilla Rytternes kyrkoruin
 

Världens vackraste hundar! :-D
 

Gulle-Hetzer i motljus!
 

Heinz likaså!
 

Jag besöker ju en hel del åkrar i mitt jobb och när det passar så får hundarna följa med ut och inspektera de också!
 

Heinz med höstfärger i bakgrunden!

 

Hetzer njuter av att hjälpa matte att inspektera åkrar! :-D
 

I torsdags köpte jag också två hönor..... Ända sedan jag skaffade Himmler så har jag funderat på att skaffa några dvärgwyandotter och nu har jag dem! :-D Frågan är bara vad de ska heta.....?

Jag hann med att träna räddningssök med Hetzer på torsdagkvällen efter jobbet. Det var kul - som alltid (näst intill)! Hetzer fick några kluriga legor, men jag tyckte hon löste det bra!
 

Fredag morgon var det inte fullt så dimmigt, när jag körde ut för att träffa dagens första kund vid 8 på morgonen.....
 

Mer bilder på Hetzer och fält..... ;-)
 

Lunchen bestod av en dubbelmacka som jag bredde mig imorse, men utsikten över Mälaren kan man inte klaga på! :-) Heinz har sitt eget sätt att dricka på.... Hälften kommer in ner i matstrupen och hälften återbördas till sjön..... Eller till mitt köksgolv! ;-)
 

Fina bokskogar är inte vanliga i Uppland!
 

Det var som att köra in i en grön grotta.....
 

Vägarna utanför Grillby är inte breda! Mer likt kostigar.... Jag var glad att jag inte fick något möte....
 

Samma tur hade inte denna kid.... Och hans möte slutade olyckligt! Men den enes död är den andres bröd.....
 

En höstvete-åker nerlusad av gäss (till bondens förskräckelse)......
 

Men jag gjorde han en tjänst och agerade fågelskrämma...... Får hoppas att det var någon gröda kvar därunder!
 

Sädgås....
 

Vitkindad gås

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Du får se sååååååååååå mycket!! Ett fantastiskt jobb du har! Kunde väl inte vara bättre för dig:-)
Jättefina bilder, så roligt att se!