torsdag 11 april 2013

Eriksro den 11 april

Jag trivs så himla bra här - och aldrig att jag kunde ana att jag skulle gilla ett eternithus så mycket, men det gör jag! :-)
 
Koltrasten har jag inte sett på flera månader, men nu är han tillbaka igen!
 
Och rådjuren smyger utanför häcken! Den här börjar få fina horn!
 
Det töar och smälter så sakteliga, så sakteliga....
 
Den skottade uppfarten är äntligen is och snöfri men då har den börjat bli lerig och slirig istället! Här ska vi anlägga en riktig uppfart!
 
Björken försvinner så sakteliga och blir till nästa års ved......
 
Massa ved blir det! Här är bara pinnarna längst ut på grenarna!
 
Vedboden som den ser ut idag!
 
Tjohoo! Våren ÄR på väg! Detta måtte ha varit en av de mest segdragna vintrarna.....
 
Björk och blå himmel..... :-D
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Underbara bilder!:-)
Jag "lånar" några hundbilder till fb.......du brukar säga att jag får det?!