söndag 21 april 2013

Arbetsam men skön söndag!

Skrev en massa text och sedan slocknade datahelvetet! Och givetvis var allt borta när jag fått igång datorn igen..... :-( Orkar inte skriva om allt så detta blir kortversionen! Idag har jag och Hetzer varit på premiärtur med skateboard! Det var kul, även om jag är urkass på det!
 
Snön börjar så sakteliga ge sig! Det är bara runt boningshuset som den hänger kvar....
 
Hetzer väckte mig klockan 7 imorse och när jag slängde ut hundarna så konstaterade jag redan då att det skulle bli en fin dag..... Så morgonpinkningen blev till en läng där hundarna sprang och busade och jag njöt av vädret och av att titta på dem!
 
Mina mupp-hundar! :-)
 
Efter promenaden masade jag mig hem, väckte Uffe och drog igång operation städning av huset!
 
Uffe gick ut och började elda ris och när jag städat klart gick jag ut och hjälpte honom. Vi har fortfarande en massa ved kvar att såga upp och ris kvar att elda, men vi lyckades decimera det hela kraftigt idag i alla fall!
 
Inget ris kvar och björken är kraftigt decimerad!
 
Vi slet på tomten fram till sisådär 4 på eftermiddagen sedan bröt vi och åt pizza på altan! Så skönt att kunna sitta på en altan igen och inte frysa!
 
Vårtecken börjar komma upp ur rabatterna! :-) Så spännande att få se vad som kommer att komma upp! Har ju ingen aning eftersom jag flyttade hit först i skiftet november/december....

Inga kommentarer: