tisdag 5 februari 2013

Vilken morgon!

 
Vaknade vid 6 av ett BRAK! Efter att ha irrat runt en stund så förstod jag att det var resultatet av att isblocken på bilden har rasat av taket.... Oj, vad de måste väga! Tur man inte stod ivägen.....
 
Den förvirrade morgonen fortsatte med att jag stressade mig genom morgonen för att åka hemifrån vid 7 och när jag satt i bilen på väg mot Uppsala kom jag på att jag inte behövde åka förrän kl 8....
 
Men tur var väl det för när jag kom hem igen (efter att ha kört bil i kanske 10 minuter) så öppnade jag bakluckan och ser att Heinz tappat sin socka när han var ute och sprang, och det upptäckte inte jag, så jag hade bara stoppat in honom bak i bilen. Heinz utan socka är ingen bra kombination, så han hade givetvis slickat upp sitt sår igen. Men jag får vara glad, för hade jag kört vidare så hade han ju slickat vidare och då hade jag haft ett jättesår att ta itu med när jag kom hem igen..... Så nu har han dubbla sockor på sig! :-)
 
Idag är det besök ute på grisgårdar som gäller och ikväll står räddningshundträning på schemat! Imorgon och på torsdag ska Hetzer och Heinz gå på drop in-hunddagis eftersom jag är nere i Stockholm på kurs.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Usch va otäckt med såna tunga ras från taket!
Kan slå ihjäl både folk och hundar...
Ni får montera snöräcken!!!!!

http://www.google.se/search?hl=sv&gs_rn=2&gs_ri=hp&cp=8&gs_id=u&xhr=t&q=sn%C3%B6r%C3%A4cke&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41867550,d.bGE&biw=1008&bih=641&wrapid=tljp1360051402855014&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=07wQUYuTDMin4gT2ooDABQ