söndag 3 februari 2013

Helgens sökträning


I lördags var det dags för skogssök! Den här gången blev det premiär för min inköpte jaktutstyrsel från Biltema, samt att jag lånat med Uffes snökamouflage och en skogskamouflage-pomcho, så vi såg riktigt roliga ut i skogen! Tror vi hade roligare än hundarna, såsom vi fånade oss och tog kort på varann!
 
Hetzer gick 7 slag och skällde fint, så matte är nöjd. Däremot tyckte hon helt plötsligt att hon kunde skippa ett steg..... Så när hon fick bollen av figgen för bra skällande, så spottade hon ut den och fortsatte skälla på figgen - knäppfia! Men det ordnade sig mot slutet av skicken!
 
 

På söndagen träffades vi på eftermiddagen hemma hos mig och tränade markeringar. Bl a fick Hetzer en figge helt dold under presenningen i den här plankhögen.


Det var en skojig lega, tyckte Hetzer!
 
Puss på figuranten!
 
En risig lega......
 
På loftet utnyttjade vi att golvet inte är riktigt klart på en del av ladan, så att vi fick till en "liggande figge i golvet" - den här figgen tyckte Hetzer var superlätt! Hon tog den direkt och utan minsta tvekan. När hon fick en figge gömd i golvet på Ultuna, så tyckte hon att figgen var lite konstig, men idag fanns det inga sådana tendenser alls!
 


Anna var sjövild och dök på varje möjlighet till att få till nya roliga legor...! Tur att man har små figgar! Själv kunde jag inte krypa ner i tunnan - mina ben var för långa så knäna tog i när jag försökte böja mig ner.
 
På Hetzers nivå blev det som en heldold figge.... Hade Heinz varit med hade han ju bara tittat ner i tunnan! ;-)
 
Fick till en nästan heldold lega i garaget också, men lyckades inte lura Hetzer..... Nästa helg blir det också sök både lördag och söndag - hej vad det går!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Va hundarna måste ha roligt med sina mattar:-))