onsdag 26 januari 2011

Hundträning och aktivering!

Heinz apporterar 5 kilos hantlar

Det är kallt och mörkt ute och jag var trött och omotiverad.... Så jag orkade inte dra iväg och träna i ridhuset ikväll.  Sov dåligt gjorde jag inatt också, så jag kände mig helt ur slag.... Definitivt inte på humör för att starta upp en kall bil och skrapa rutor och bege mig någonstans! Så då är man glad att man har ett garage! Gick ner och övade på tungapporten. Heinz ska ju apportera 4 kilo på tävling, så då är det ju perfekt att träna på mina 5 kilos hantlar! För gör han snygga apporteringar med dem, så kommer det ju bli strålande med "bara" 4 kilo! Hoppas jag, i alla fall.


Heinz letar handske

Sedan körde jag lite "mörkersök" - Heinz får leta upp mig och skallmarkera mig i den helt nersläckta källaren. Som grand final körde jag uppletande i garaget. På filmen har jag lagt in en handske mellan två trädgårdsdynor, så handsken är helt dold, och Hasse måste stoppa in nosen mellan dynorna och dra ut handsken. Nu var handsken bara precis instoppad i dynorna, men nästa gång ska jag allt ta och trycka in den ordentligt så han får jobba lite mer för att få fram den!

1 kommentar:

Emelie sa...

Trevlig blogg !
Kolla gärna in min dobbisblogg ! :)


http://lil-gordon.blogspot.com/