söndag 16 januari 2011

Söndag

 Det har blivit lite plusgrader och genast kommer kossorna ut! De kan gå in och ut som de vill, men när det varit riktigt kallt så har de hållit sig inne.... Dvs större delen av vintern! Men nu är de ute och utnyttjar hagen.

 Och nyfikna är de på Heinz (som bara står där för att jag kommenderat honom.... kossor är äckliga!).

 Axa skiter fullständigt i kossorna. Idag fyller hon dessutom 11 år!  Hon ska få en massa godis ikväll och en extra stor portion mat... :-) På bilden ovan leker hon med döden.... Gasdöden! För det är inget annat än förenat med livsfara att ha nosen i närheten av Heinz röv!!! *s*

 Hela helgen har jag fått rejält med motion.... Igår var jag ute hela dagen och körde sök med Heinz och idag var jag med på drevjakt på rådjur.  Det var bra tungt att gå i skogen kan jag meddela... Bara hundarnas ryggar syntes ovan snön....

På eftermiddagen fick jag låna snöskor och vilken skillnad det blev! Gled fram som en gasell genom skogen och flinade åt de andra stackarna som bitvis sjönk ner till midjan.... Jag har beställt egna snöskor för att kunna gå vettiga promenader här hemma. Men än så länge har de inte kommit :-( Fick ringa och skälla på företaget som hade lyckats missa min beställning, men nu har de lovat att de lagt dem på posten så att jag ska få dem i nästa vecka.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Tjena gasellen!
Pussa lite extra på gamla Axa!
Låt oss få se bilder när hon äter sin extra portion ikväll (om du hinner med!)
Stefans kommentar på fb var rolig:-)))