onsdag 19 januari 2011

Första "riktiga jobbdagen på länge (dvs kundbesök).

 Som sagt: Första "riktiga jobbdagen på länge, dvs kundbesök. Fram tills nu har jag nämligen mest suttit och bokat in besök för januari, februari och delar av mars. Samt pysslat med diverse andra kontorsfrågor såsom bedömningar av diverse produkter. Men nu var jag alltså ute och åkte hela dagen i trakterna kring Strömsholm. Det märktes att man var ringrostig för jag hade inte kameran "skjutklar" på passagerarsätet bredvid mig, så när det här rådjuret lugnt knallade på framför motorhuven på bilen, längs med vägen, så var jag tvungen att få fram handväskan och rota runt efter kameran.... Och när jag väl fått fram kameran och fått igång den hade ju givetsvis rådjuret hoppat av vägen och gått ut i en beteshage.... Men jag fick ett kort på den i alla fall...

 Lunchen blev en smörgås medan jag rastade hundarna runt Strömsholms slott....

 Det var isgator överallt så det var inte helt lätt att rasta hundarna.... Och broddarna hade jag givetvis inte med mig! Massor med gott hästbajs fanns det också till Axas förtjusning, vilket gjorde att hon blev skitnödig två gånger inatt (så jag är lite trött idag...)!

 Is, is, is.... Jag är gladd att jag hade dubbdäck på bilen!

Äntligen har mina snöskor kommit (som jag skulle haft för 3 veckor sedan!). Idag är jag dessutom Lyravakt (som synes på bilden), så på lunchen ska jag ut och inviga mina nya snöskor medan Lyra och Heinz får pulsa i snö upp till magarna! För även om det smält bort mycket snö, så har vi fortfarande mängder kvar!

Inga kommentarer: