fredag 5 november 2010

Usch vilken morgon....

Det började med att Axa började tigga mat redan vid 5 på morgonen. Hon går ju aldrig fram till mig utan bara till Ulf, men det hjälps ju inte då han glatt sover vidare fast jag vaknar.... Efter några ilskna "gå och lägg dig för i h****ete" så gör hon det, men hon väcker mig var 20 minut fram till min klocka ringer, genom att höggljutt "knorra" och protestera mot den uteblivna frukosten.  Jag kan ju inte gå upp och ge henne mat heller, för då börjar hon bara tidigare nästa morgon.... :-(

Sedan var det dags att gå upp - som sagt - och då noterade jag att det var väldigt kallt.... Misstänkt kallt! Mycket riktigt, värmepumpen hade slagit av sig under natten pga något mysko fel. Varför händer inte sådant på dagen för?

Sedan fortsatte eländet med att Heinz spydde på två ställen, så jag var tvungen att torka spyor....

Startar datorn och ser att jag fått mail om att hela personalen ska fotograferas på tisdag och jag har inte klipptid förän på torsdag..... Konstaterar att jag ser ut som en piassavakvast i huvudet! Blir nog en fin bild.... Kommer väl snarare skrämma bort kunderna!

Och snart ska jag åka till tandläkaren och laga en tand! Undrar hur det ska gå....?

Önskar jag kunde somna om just nu....

Inga kommentarer: