fredag 5 november 2010

Diverse bilder (ny kamera bl.a....)

Gps:n är rolig... Så här ser det ut när jag kör på den nyöppnade motorvägen mellan Enköping och Västerås... No man's land! Häromdagen ledde den mig på helmysko småvägar och sedan rätt igenom Västerås stad.... Upptäckte att jag hade den inställd på "kortast väg" och inte på "snabbaste vägen".
Kortet jag tog på fältet med 18 rådjur... Varje liten prick är ett rådjur.... Men, men.... Hade ju bara en dassig mobil att ta kort med! Tur man hade kikare åtminstone!
Häromdagen passerade jag Strömsholm (utan att behöva sy någon hund, gudbevars!). Det måste vara ett av Sveriges vackraste slott....


Har spenderat enormt med pengar på sistone.... Har bl a köpt skor.... 3 par! Men när köpte jag skor senast? Typ..... Evigheter sedan! Sedan kostade tandläkaren 1500 (lagade en lagning som spruckit) och nästa vecka är det hårfrisörskan..... Men det dyraste är dagens inköp...... En ny kamera! Har ruttnat på att inte ha en vettig "stoppa i fickan och ha med sig överallt-kamera". Så nu har jag köpt en ny.....


Givetvis lattjar man runt med en ny kamera och undersöker alla möjliga funktioner...... Den här har en funktion att fotografera "tecknat"!  Självporträtt ovan....
Passade på att ta kort på Krokus i hans nya bädd.  Krokus måste vara mitt billigaste husdjur..... Lägg bara en gammal handduk i en wellpapp-kartong och han är överlycklig! Knas-katt!
Krokus i hans nya boning....


Och så här ser Heinz och Krokus ut med tecknings-funktionen inkopplad!


För övrigt kan jag berätta att dagen avlöpte lite bättre än den började! Klarade t o m av att fixa tandlagningen utan bedövning! 

På eftermiddagen så kom en gammal bekant och hälsade på - Anneli. Hon har gått kurs med sin hund Zeke för mig och ville nu ha lite tips om sin nya hund (Alice). Det är också kul att jag känner Alice uppfödare! Jag invigde givetvis min nya fina kamera med att ta kort på Alice, men när jag sedan lekte runt med kameran lyckades jag radera alla kort jag tagit så det blev inget kort på Alice..... Shit happens! Det blir väl fler tillfällen! Heinz gillade i alla fall Alice (men det vete tusan om det var så besvarat....). 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Sjyssta skor!!!!!!!!!!:-)
Och trevliga djurbilder m m