måndag 15 november 2010

Simträning och vibrationsträning....

Idag drog jag igång med Heinz sim- och vibrationsträning! Han hade ju koppelvila hela september pga hälta och har haltat till och från efter hård belastning så nu köpte jag ett simkort och drog igång det hela! Heinz simmade - som ni ser - jättefint! Jag minns med fasa hur det var när jag simmade med Axa som skapade vågor som kunde varit med i "Farlig fångst"-programmet som går på discovery.... Skönt att slippa bli plaskblöt när man simmar med hunden!

 Hade med mig en hummer till Heinz som han kunde ha i munnen när han simmade. Den fungerar lite som en napp och håller honom lugn och fin i simningen.

 Heinz med hummern!

 Efteråt var det dags för vibrationsträning och då fick även Axa vibrera för det ska tydligen vara mycket bra för leder och ge allmän smärtlindring. Axa var dock inte så road....

Heinz var däremot trött efter simningen, så han slocknade nästan på vibb-plattan!

Efter träningen åkte jag hem till Paula och hämtade upp katten Pelusa (dammtuss på spanska) som jag ska vara kattvakt till i 2 veckor. Just nu håller hon och Krokus på att bekanta sig med varandra och de har inte fräst åt varandra än, så det verkar gå bra (fast Pelusa sitter mest bara under soffan än så länge). Lägger väl ut något kort på henne när hon vågat sig fram från under soffan....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Älskade Hasse och hans hummer:-))))))
Ska bli kul att se kort på missarna framöver - ser fram emot det!