lördag 9 januari 2010

Skallmarkeringar

Iskylan håller Uppsala i sitt grepp och dagens skogssök blev inställt - går inte att ha hundar liggandes i flera timmar i bilen nu (om man inte har tillgång till eluttag och kupévärmare). Åkte dock in till stan och körde några skallmarkeringar med Heinz. Hade en lite djupare figge så att Heinz skulle få markera på lite avstånd och hur det gick kan ni ju se på filmen ovan.... Figgen ligger precis mitt bakom containern och jag hade spärrat av vid gavlarna så att Heinz inte kan ta sig fram till figgen (som låg gömd bakom en masonit skiva).

Efter att ha kört några skallmarkeringar även på hög figge (klättrade upp på en container) så tog jag Axa och Heinz och gick en promenad i det strålande solskenet. Väl hemma körde jag och Uffe ut med vår nya Citroen C5 vi köpt och jag provade att gasa runt i den. Bekväma säten - man satt som en prinsessa - och extremt bekvämt med automatlåda.....

Ikväll ska jag och Uffe gå och spana i filmen Avatar. Det är många som sagt att den är så bra och jag känner för att ta mig iväg hemifrån en sväng så då får det bli ett biobesök!


Heinz skallmarkerar en hög men synlig Monica.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Oj, så ivrig & duktig han är!:-)