onsdag 6 januari 2010

Kallt som attan idag!

Axa ser måttligt road ut - hon är rätt less på snön vid det här laget....

Korna verkar dock gilla snön för de är mer ute och knatar nu än när det regnade i höstas.....

Räven har knatat upp en hel autostrada åt sig... Bland det roligaste med vintrar är ju att man ser en massa spår som man annars inte hade en aning om att de existerade.... Man förstår på ett annat sätt vilken rik värld en hund lever i......


Krokus har dock gått i idé fast han är innekatt och jämnt är inne i värmen.... Han sover hur mycket som helst känns det som!


Idag och igår var jag in till stan och tränade skallmarkeringar ihop med Monika. Till helgen skulle egentligen sökkursen dra igång efter juluppehållet men om det fortsätter att vara svinkallt så får vi skjuta det på framtiden. Det går inte att låta hundarna ligga i bilen så länge som det tar att köra en sökdag.... Och är det riktig jäkla kallt så kan det skada lungorna på hundarna om de bälgar i sig en massa iskall luft. Heinz var i alla fall lycklig över att få köra lite sökmarkeringar. Jag tränade både heldold, öppen och liggande samt en hög figge.
I eftermiddag har jag tänkt träna mig själv igen och imorgon är det första jobbdagen på länge (lite ångest har jag allt). Efter jobbet ska jag och Uffe iväg och köpa vår nya bil, så det är ju något att se fram emot förstås.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ja, fy bubblan va kallt det är!!!
Igårkväll hade vi -23, imorse var det -19,5
Mycket länge sen det varit så här kallt så länge!
Men jag är som korna - det är bättre att det är vitt & kallt, än gråsvart & blött!