måndag 6 juli 2009

Måndag igen....

Efter en lite annorlunda arbetsdag (jag hade sällskap av min kollega Paula hela dagen) så kom jag hem till två uttråkade hundar, så efter lite mat begav jag mig ut på promenad.

Vi blev genast överfallna av vedervärdiga och ilskna mygg (det är osedvanligt mycket mygg i Uppsala i år - jag har faktiskt aldrig upplevt så mycket mygg sedan jag flyttade hit -97) och vi människor överröste oss med myggmedel. Axa sköljde av sig myggen i vattenpölarna i stället - varje vattenpöl på promenaden skulle det ner och undersökas i! Och metoden var nog bra, för när jag kom hem tog jag bort 4 fästingar på Heinz men bara 2 på Axa....

Måste ju lägga in en nytagen (idag) bild på min flamentanz som bara växer och blommar.... Trodde aldrig den skulle bli sååå stor.... Den sträcker sig ju över halva trappen nu! Jag band upp den förra året, men den har redan spräckt repen... Måste göra om det med grövre rep, men det får vänta till blomningen är över...

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Oh la la la så vackert!!!