söndag 6 april 2008

Länge sen sist...

Hero Hårboll har ju flyttat till Emmaboda, med sikte på att inom kort finna ett permanent boende på Öland, men i helgen var han hemma och då passade jag på att åka och hälsa på med Heinz. Tycker det är bra att han får umgås med en vuxen, snäll och trevlig hanhund.... Axa fick stanna hemma eftersom hon löper. Hero och Heinz kom fortfarande mycket bra överens även om Hero definitivt måste känt löplukt från Axa i Heinz päls eftersom han till en början bara ville försöka sätta på honom hela tiden.... *s* Heinz verkade dock mest ta det som en rolig lek....

Och lekte gjorde de! Själv satt jag och Acke och fikade på hans solbelysta altan och skrattade åt doggzen när de for runt som dårar!

Heinz - the flying dobermann?

Oj, vad det är mysigt att kramas!

Många kramar blev det!


Efter sisådär 2,5 timme hemma hos Acke så åkte jag hem igen, med en rejält trött Heinz i bagaget!
Idag (söndag) så tog jag bägge hundarna med mig till Ulva kvarn. Jag visste att det skulle vara en hundträff där idag, så det var ju perfekt att träna på att möta andra hundar. Inte för att Axa bryr sig, men det är ju en liten herre, som behöver miljötränas på det. Vi var där i ca två timmar och strosade omkring i omgivningarna och tittade på lite olika hundar, människor, barnvagnar etc. Hittade ett nytt litet promenadstråk som var jättefint, men tyvärr hade jag glömt kameran (hupp!). Får väl åka dit på nytt någon dag och ha den med mig. Om man vill kan man ju alltid gå in på Ulvas hemsida - de har en massa hantverksbodar, caféer och restaurang etc etc Anses vara ett "smultronställe" runt Uppsala. http://www.ulvakvarn.se/
Resten av söndagen hade jag tänkt ägna åt studier..... Behövligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig stund!:-)