måndag 21 maj 2007

Usch för måndagar!

*suck* Måndag.... Det regnar.... Uffe har åkt till Gotland... *dubbelsuck* Men annars är det bara bra... Fast lite trött är man efter att ha jobbat och passat på Heinz - just nu sliter han i axelremmen på min jobbväska! :-)

Idag har jag varit i trakterna runt Enköping så då passade jag på att gå en liten promix i stadsmiljö med honom. Han är ju uppvuxen på landet och jag bor ju inte precis centralt heller.... Kan nog vara bra att träna lite på det här med trottoarer, cyklar och bilar!

Igår var han med och klippte gräsmattan och dammsög bilen (och skulle prompt in och inspektera resultatet efteråt...). Sedan konstruerade jag en baby-skallra åt honom, dvs jag tog en strumpa och stoppade i en konservburk full i metallskrot och knöt ihop. På det viset får han leka järnet och höra på skrammel samtidigt och det gjorde han så gärna!

Kamp om baby-skallran.


Lycklig vinnare!

Mitt i ett "rusk" om trasan! Tyckte det blev en kul bild!

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Han e sååå söööt ! Speciellt på morgonen :)

Anonym sa...

Men du milde så gosegullenulligt söt han är!!!!!!!!:-)
Särskilt när han lite mallig:-)