tisdag 22 maj 2007

Koppelpromenad m.m.

Har övat på det här med att gå i koppel idag... Heinz är tydligen korsad med en labrador för han gick jättefint i koppel hela tiden, men han skulle prompt bära det själv!

Och här tänker han bära iväg med förlängningssladden ut ur mitt kontor!

Tänk att han är så liten att han ryms i knät.... Det kommer han nog inte göra inom någon månad eller två! Och tänk att Axa har legat ihoprullad i mitt knä för 7 år sedan!! HU, vad tiden går....

Det är mycket roligare att ligga i knät än att ligga innanför kompostgaller! Men så länge man inte är riktigt rumsren så får man sova i lag med dagstidningar och på en begränsad yta! Men snart tar han sig väl ut därifrån också.... Jag tror jag bestämde mig för Heinz när valparna stod och hoppade på ett kompostgaller hos uppfödaren och sedan lyckades de välta gallret med ett brak! Alla valpar for förskräckt åt sidan eller bakåt, utom Heinz som såg att det nu var fritt fram och for ut genom öppningen!

Söt vovve!

Mycket bättre att lata sig i soffan med en egen kudde (eller två...)!

5 kommentarer:

Lina Kinnander sa...

Stackars Axa... Hon verkar ha upplevt Bosses vedermödor med att få småsyskon... Inte ett kort är hon med på på flera dagar...

Schultzberg sa...

Han verkar stortrivas :)

Anonym sa...

Men en sån sötnos!!! Va roligt att ni blivit en till i familjen, han är ju hur cool som helst!
/Marie, Beskow och Alice

Jenny sa...

Axa är med på många kort.... Fast jag har inte publicerat dem på bloggen, bara. ;-)

Anonym sa...

Jag kan knappt vänta längre på att få pussa på den lille godingen!!!!!!!!:-)