tisdag 29 maj 2007

Måndag

Det regnade större delen av dagen igår och nu har jag lärt mig något nytt om min lille hund - han gillar inte alls när det regnar! I och för sig en egenskap som passar mig bra, men det ställer till "bök" också.... Han vill inte alls gå ut i det blöta gräset och göra det han ska så idag blev det några olyckor inomhus, faktiskt. Men jag är lite bortskämd i alla fall, för på det stora hela så är han näst intill rumsren.... Efter jobbet åkte jag ut till Broby och köre uppletande med Axa och även Heinz var med och apporterade! Bl.a bar han in ett gediget gummi-leksaks-hjul, som väger ganska mycket (speciellt i förhållande till Heinz). Avlämnade i handen mot en köttbulle gjorde han också! *stolt*

Vad Axa anbelangar så måste hon ju få använda huvudet lite... Annars får hon ju spunk! Pratade med veterinären igår och artoskopet hade gått sönder!!! Vi hade en tid bokad för artoskopi idag, men nu blir det uppskjutet tills 5 juni... :-(

Efter uppletandet åkte jag till Ekeby Boda och promenerade lite i omgivningarna, medan vi lyssnade på skott från skjutbanan. Det gick bara bra. Heinz lyssnade lite på de första skotten, men sedan var det mer intressant att äta sniglar och annat äckel! Axa är ju fullständigt skott-döv, men en promenad i skogen säger hon ju aldrig nej till...




Avslutar med två bilder på Heinz ihop med sin ovillige idol - Kilroy!


2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Heinz leker följa Kilroy ser det ut som.

Anonym sa...

"Ska vi byta grejer med varandra - leksakshjul mot en köttbulle!"
Bra byte! För vem....egentligen....hmmm
Jaså, Kilroy har börjat tröttna lite på den envisa uppvaktningen?

Och vem 17 vill släpa lilla, goa runda magen i vått gräs!!? Förstår preciiiis:-))