onsdag 18 mars 2015

Dog Parkour

Ikväll har jag tydligen ägnat mig åt Dog Parkour! :-D När jag växte upp och även fram till att Hetzer var liten så kallade jag det balansträning men nuförtiden har det visst bytt namn.... Skit samma, Heinz fick ett riktigt svårt spår idag (11h gammalt, hårt underlag och väldigt lite blod) så jag tänkte Hetzer skulle få lite egentid med matte också..... Gick ut i Skyttorp och passade på att träna diverse konster och balansträningar på det jag hittade. Var faktiskt riktigt skoj! Har inte gjort det på ett genomtänkt vis sedan Hetzer fyllt sisådär 1 år..... Ska nog ta och göra det lite då och då.....

Ikväll tränade vi förutom på att balansera på smala stenar och gå balansgång på spångar, på att backa uppför trappor, att skilja på att hoppa upp på saker och att bara ställa sig på bakbenen med framtassarna på objektet. Att skilja på "hopp" och "igenom".

Det är mörkt som attans på kvällarna än (detta är ju en typisk grej att ägna sig åt på kvällens sista hundpromenad) så det blev inga bilder.... Men snart är det sommartid, så då får jag ta lite bilder och visa hur långt vi kommit! :-D Vi tränar också på att lyfta på tassarna. Det tränar jag även med Heinz.... Bra rehabträning för honom! Men det går ganska trögt..... ;-)

Inga kommentarer: