onsdag 16 juli 2014

Paddla kajak i adriatiska havet utanför Dubrovniks kust


Näst sista dagen tog jag en halvdagstur med kajak. Det måste man ju bara göra när tillfälle ges! :-) Ingen annan i sällskapet ville dock följa med, men eftersom det var en organiserad tur så hade jag ju både sällskap och guide så jag kände mig väldigt självsäker! :-)
 

Uffe gjorde mig i alla fall sällskap ner till hamnen och tog ett kort på mig innan avfärd....
 

På väg ut!
 

Vi tog en liten paus i en grotta med sandstrand, där vi alla passade på att bada!
 

Grottan!
 

Sedan paddlade vi iväg till en annan grotta.... Denna hade dock ingenstans där man kunde gå iland, så vi paddlade bara in och tittade och paddlade ut igen....
 

På väg ut ur grottan.
 

En mycket nervös medpaddlande lovade att ta en bild på mig.... Hon var nervös för hon blev så rädd för att tappa min kamera i vattnet..... ;-)
 

På väg tillbaka mot Dubrovnik igen. Jag var medvetet snål vad gäller att ta bilder - som sagt - det vore inte kul att tappa kameran i vattnet....
 

Mötte en annan grupp med paddlare.....
 

Det var en härlig dag och jag hade bara liiiiite träningsvärk dagen efter! :-D
 

Inga kommentarer: