torsdag 1 maj 2014

1 maj inleds med SNÖ!

Vaknade upp dagen efter valborg till en vit värld.... Hundarna tyckte det var jätteroligt, men det tyckte inte jag.....

Det hade kommit en massa tung blötsnö, som nu på morgonen redan hade rasat från taket på ladan, så jag fick skotta mig in till hönsen.... Dessutom hade staketet rasat till hönsrastgården, så jag kommer att behöva laga staket innan hönsen kan släppas ut igen..... Men idag får de vara inne (till deras förtret). Jag låter snön smälta undan mer innan jag ger mig på staketlagningen!

Det kom massor med snö och tyngde ner träden..... Och sedan smälte det bort (rasade av träden). Så jäkla onödigt... :-( Det här trädet ska vi kapa till hösten, helt klart!

Tulpanerna fryyyyser!

Hönsens favoritbuske ligger platt på backen....

Här har jag sparkat bort all snö - så här ska ju busken se ut!

Uffe skottade altanen.....

Jag fortsatte med att förbarma mig över nästa buske.....

Ja, det var ju en buske därunder!

Solen skiner i alla fall och det ska bli ca 5 plusgrader idag, så jag hoppas att allt smälter bort under dagens lopp.....

1 kommentar:

Scottish Moments sa...

Ops! Snö på första maj! Kommer ihåg att det fanns år då vi hade snö på skolavslutningen också, (jämtland)

:))