onsdag 23 oktober 2013

Mysig promenad i ruggigt väder!


Vad jag älskar att vara hundägare.... Igår var det ett trist skitväder (blåsigt och regnigt). Jag fick en halvtimme till övers på jobbet och hade jag inte haft hund så hade jag aldrig lämnat bilen..... Men jag gick ut med dem och vi hittade... det här jättefina stället! Och när jag väl var där, var höstvädret riktigt mysigt! :-) Kom fram till nästa kund som en dränkt katt..... Men de bjöd på en varm kopp kaffe och bulle (så jag fick lunch denna dag också)!
 

Äppelnäsgrund ligger i Härjarö naturreservat, på en skogsklädd halvö i Mälaren.
 

Härjarö Äppelnäsgrund är ett av Upplands smultronställen i naturen.
På kvällen tränade jag räddning med Hetzer. Folk verkade vara livrädda för det dåliga vädret, för det var bara jag och Monica som dök upp (ursprungligen var vi 5 som skulle träna), men det gjorde inget - vi fick till bra skallmarkeringsträningar i alla fall! :-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Jättefint!
Du får verkligen se MYCKET under dina jobbdagar!:-)