söndag 2 oktober 2011

Diverse....

 Jag älskar hösten, med alla klara färger, behagliga temperaturer och  skön luft....

 I mitt jobb får man en del vackra vyer..... Svårt att ta kort. Gav mig på "panorama-funktionen", men kortet ser lite "tillknycklat" ut på mitten....

 Som att åka in i en grön grotta....

 På väg hemåt, så noterade jag den här lille gynnaren som satt på en sten inne på en villatomt! Jag trodde knappt vad jag såg, så jag vände tillbaka bilen, vevade ner fönstret och hann ta tre kort innan han knallade iväg....

Bild 2....

Bild 3....

Det kan vara lite spännande att köra ute på landsbygden och navigera efter en gps.... Jag uppdaterade min Garmin för inte så länge sedan så att den skulle ha aktuella kartor, men nog 17 tyckte den att jag skulle ta vänster här! Då jag inte tror bonden skulle bli så glad om jag var ute och åkte på hans åker, så ignorerade jag meddelandet..... Tog en bild i stället!

I fredags var jag och Monika ute och spårade med hundarna. Här sitter jag och väntar på att få gå ut i spårskogen. Det är bra att vara två ibland när man spårar - hur man än försöker så nog 17 styr man hunden om man vet var spåret går.... Så det är bra att någon annan går spår åt en ibland!


Heinz - i väntan på att få spåra!

Monica hade med isg sin lilla labbevalp "Bosse" - hmmmm, hur kommer det sig att jag tänker på Heinz när jag ser den här bilden????

Gulliga Sirry, som fick gå spåret som jag hade lagt ut.

Det har varit väldigt varmt de sista dagarna. Katterna - speciellt Krokus - har fått vara mycket ute på balkongen och sola sig.... Uppskattat!

Idag var vi ute och letade svamp i trakterna kring Sura. Kan konstatera att vi såg trattisar i mängder!


Trattis-hav!!! Vi har dock en rejäl omgång med trattisar kvar från tidigare år, så vi konstaterade bara att man knappt kan röra sig i skogen utan att trampa på en trattis, och så letade vi vidare efter gulingar!

Det var dock klent med gulingar (där vi gick). Vi fick bara ihop till en varsin varm macka..... Men vi hade en trevlig dag i skogen! Och blev bjudna på god lunch av Uffes föräldrar!

Svamp-Maestro himself! Utan Uffe hade jag inte hittat en enda svamp....  ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vilken vacker skog! Fina bilder.
Märkligt med svamp.....jag ser aldrig en trattis nånstans!