söndag 8 maj 2016

Innehållsrik helg!

I fredags var jag ute och jagade vårbock (japp, fick en, så nu äter jag gott ett tag framöver) och fick då denna lilla händelse fångad på film! Kul!   https://youtu.be/u1Zb9FXQM2w

Hundens Dag var sedan på lördagen (Uffe följde med - bara det!) ute på Roslagens Jakt och Vilt.



Vi åkte dit tidigt innan det vällde in massor med folk och tur var väl det.... Till nästa år hoppas jag de har minst två öppna fikaställen med tanke på hur lång kön var för att få i sig lite kaffe.....



De har allt möjligt i sina hägn utanför Uppsala. Här bor björnarna på vintern, men de har även vildsvin, älgar, grävlingar, hjortar.....

På söndagen åkte jag till Lissma för att titta på  vallhundsprov Så att jag vet hur det går till den dagen jag och Hetzer ska ställa upp på det. Det var intressant. Känner mig riktigt peppad för att våga anmäla mig nu! ;-)

Kom hem och tränade lite ipospår med hundarna (som i övrigt var rätt nöjda med att ha skrotat på tomten i den 20-gradiga värmen hela dagen). Bison får fortfarande godis i varje steg för att få ner tempot, men Hetzer har det gått framåt med! Idag fick hon ett spår med övergångar från gräs till asfalt till gräs till asfalt till grus.... 


En jäkla massa grillning har det också blivit!


Nu ska jag njuta av den varma eftermiddagen med ett glas kallt, vitt! Imorgon är det måndag igen.....

Inga kommentarer: