lördag 29 mars 2014

Gratis vattentrask!


Idag tog jag mig till den översvämmade Fyrisån för att promenera med Heinz.


Efter hans stamcellsoperation så tyckte sjukgymnasten att det skulle vara nyttigt för Heinz att traska i vatten. Problemet är bara att ett 10-kort på vattentrasken på Ultuna kostar sisådär 3500 kr och det känns värdelöst att betala. Speciellt när man har en hund som inte kan gå på trasken särskilt länge..... Så då drog jag ner till ån istället! Här kan man traska alldeles gratis! :-) Idag kunde jag gå i hela 7 minuter (med en fotograferingspaus i mitten), innan Heinz visade att det var väldigt tungt för hans bakben. 7 minuter..... för 350 kronor? Nä, så länge ån är översvämmad så vandrar vi i den korta stunder flera gånger i veckan i stället!


Bästa brallorna! Ett par fiskebrallor så att jag kan vada torrskodd med Heinz!


Klassisk dobermann! :-) Hjälper till att torka sig torr i det torra fjolårsgräset.....

Inga kommentarer: