onsdag 8 januari 2014

Vintern är på väg - halkskydd till Heinz!


Tidningarna varnar för att vintern visst ska komma och att det blir svinkallt redan i helgen. Med tanke på hur otroligt dålig Heinz blev i sitt knä sist det var ishalka ute så kände jag att jag måste göra något..... Jag beställde billiga sockiplast på nätet, men de kom aldrig... :-( Men av en slump så hittade jag ett par lovande hundskor i hundaffären idag när jag var dit i ett annat ärende! Heinz ser måttligt road ut och Hetzer är mycket nyfiken när de nya skorna skulle prövas.....
 

Hihihihi!


De verkar sitta stabilt i alla fall!
 

Sedan återstår det ju att se hur gott grepp de ger på is....
 

Jag köpte XL fast det stod på baksidan att dobermann skulle ha L.... Men Heinz har väldigt grova tassar! Och XL passade riktigt bra, så det var nog tur att jag tog till lite!
 

Ska fungera mot is står det högst upp till vänster. Jag kanske ska börja använda dem inomhus också, för Heinz har en förmåga att hitta de få matt-lösa fläckar jag har här hemma och sladda runt på dem! :-(

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Hoppas verkligen de fungerar BRA!!!

Scottish Moments sa...

haha exakt såna har jag till min cockerspaniel! fast har inte använt dem än får jag väl tillägga.