tisdag 28 januari 2014

Veckan så här långt....

Var på ett grisbesök i veckan - var ett himla pyssel innan jag kom in i stallet..... Grisbönder tar det här med smittorisk på allvar! :-)
 
Man får se en del roliga saker ute längs våra vägar....
 
Mindre roligt var det att jag - återigen - misslyckats med min lunch.... Måndagens lunch fick bestå av en påse juleskum som jag hittade i handskfacket som legat där sedan 20 december....
 
Idag var jag till djursjukhuset  med Heinz. Han är så söt och positiv. Inte det minsta ledsen över att bli klämd på eller stucken med nålar. Heinz blev idag utredd för huruvida han skulle passa in på ett forskningsförsök på Ultuna. De tar ut fettceller, modifierar dem i ett labb och sprutar sedan in i artrosleden. Det används i USA och Australien och hittills har alla testade svenska hundar blivit bättre, enligt Ultuna. Men för att passa in i försöket får det inte vara några andra fel på hunden, därav en hälsoundersökning med blodprovstagning. De ville se hur leden såg ut också så han blev omröntgad och jag kunde konstatera att artrosen har blivit mer utbredd i knät sedan förra gången han röntgades tyvärr..... :-( Ett aspirat togs också på en konstig, hårlös knöl som Heinz har fått på ena tassen.
 
Lilla gubben - inte lätt att få lugnande inför röntgen och aspirattagning. Man blir lätt en lipsill då! :-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Gullehasse!
Han är så goooooooooooo' , man blir alldeles varm i pälsen av att se honom! <3