fredag 10 januari 2014

Snöoväder, kyla på ingång, höglöpande tik och orienteringsträning....


Idag ser det ut så här hos mig..... Och det ska tydligen bli kallt (nu är det runt nollan).  Känns ju inte så där jätteinspirerande att åka ner till Söderköping och ägna hela lördagen åt orienteringsträning..... :-( Men det är ett krav på räddningshundförare, så det är väl bara att se till att få det gjort! Söndagen ska vi träna räddning på och sedan bär det hemåt igen!


Här hemma har Hetzer precis börjat höglöpa, vilket gör att Heinz vandrar runt, runt, runt och piper konstant..... Det positiva med det hela är att jag därigenom ser fram emot att ge mig ut i snöovädret och träna orientering med Hetzer! Allt som håller mig borta hemifrån! Heinz lär ju lugna ner sig när vi åkt, så då kanske han kan förmås att äta lite mat också.... Det är väl ytterligare några dagars pipande när jag kommer hem igen, innan det hela är över för denna gång..... Nackdelen med att ha en hane och en tik.....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Hoppas du får en bra helg!
Kör lugnt och försiktigt hem, håll avstånd till framförvarande bilar!!!
Hasse uppför sig precis som Felix gjorde de första dagarna när han skulle bo hos oss......trodde jag skulle bli galen!:-))
Tack å lov att det gick över!